Nieuw Utrechts Toneel

Vijf huisstijlen voor één theatergezelschap

Het Utrechtse theatergezelschap NUT maakt theater rondom maatschappelijke en wetenschappelijke vraagstukken. De groep is initiatiefnemer van vier voorstellingen, elk met een uniek concept en eigen verhaal.

Aanpak
De dubbele punt werd de basis voor de nieuwe identiteit. Dit leesteken hangt vaak samen met een aankondiging, en dat is precies wat het NUT ook doet met haar voorstellingen. De ronde vormen uit het logo komen speels terug in verschillende uitwerkingen.

Bij ieder unieke concept van de verschillende voorstellingen hoort een eigen lettertype en beeldmerk. Eenheid wordt gecreëerd met een illustratieve en kleurrijke stijl die net zo uitgesproken is als het theatergezelschap zelf.

Meedenken
De websites zijn dankzij een template dat we ontwikkelden ook geschikt voor toekomstige voorstellingen. Zo zetten de theatermakers voor ieder nieuw concept, eenvoudig ook een nieuwe website op. De template is gemakkelijk in gebruik en eenvoudig aan te passen aan de stijl van de voorstelling. Zo kan het NUT zich richten op waar ze het beste in is: fantastisch theater maken. 



Nieuw Utrechts Toneel by Studio Lake
Nieuw Utrechts Toneel by Studio Lake
Nieuw Utrechts Toneel by Studio Lake
Nieuw Utrechts Toneel by Studio Lake
Nieuw Utrechts Toneel by Studio Lake
Nieuw Utrechts Toneel by Studio Lake

Related projects —